Problem
- Produkten kan inte sättas på eller fungerar inte
- Endast två kokzoner fungerar
- Felkod E3, E311 eller E312 visas på effektinställningsdisplayen (i vissa fall ljuder också signaler/pip)
- Felkod E8 eller E822 visas på effektinställningsdisplayen
- Hällens säkring går/löser ut
Gäller för
- Inbyggd induktionshäll
- Fristående spis med induktionshäll
Lösning
Vid en ny installation indikerar ovannämnda problem vanligtvis att maskinen har installerats fel
OBS! En ny installation innebär något av följande:
- Att en helt ny produkt ansluts till vägguttaget (elnätet) för första gången
- Att produkten ansluts till ett annat vägguttag
- Kontrollera att vägguttaget matar ström
Kontrollera om vägguttaget matar ström genom att ansluta en annan apparat för att kontrollera om den fungerar som den ska. Anlita en behörig elektriker om vägguttaget inte fungerar för att få det reparerat - Kontrollera om säkringen har gått eller är defekt
Kontrollera om säkringen är orsaken till felet. Anlita en behörig elektriker om säkringen går hela tiden för att få felet åtgärdat - Kontakta den behörige elektriker som installerade maskinen
- Kontakta ett auktoriserat servicecenter
Om ovanstående råd inte löser problemet bör du boka in ett besök av en servicetekniker
OBS! Beroende på problemet kan det hända att du behöver betala för teknikerns servicebesök, även under garantiperioden
Varning! Maskinen bör inte användas förrän problemet är fullständigt åtgärdat. Koppla ur maskinen ur vägguttaget och anslut den inte igen förrän du är helt säker på att det är riskfritt att göra det