En trygg kundresa

Efter ditt köp – allt du behöver veta

  • Ikon för produktmanual
    1
    Produktmanualer

    Här hittar du manualer och instruktioner till din nya produkt.

  • Ikon för reservdelar
    2
    Reservdelar och tillbehör

    Skaffa originaldelar som är utformade för produkten du köpt.

  • Ikon för FAQ
    3
    Vanliga frågor

    Svar på de vanligaste funderingarna kring köp, leverans och retur.

Recensera produkt

Har du nyligen handlat hos AEG? Då skulle vi bli glada om du ville ge oss feedback. Din åsikt betyder mycket för oss – du kan dessutom hjälpa andra kunder att fatta bra och välinformerade beslut.  

Därför ber vi dig att skriva en kort recension. Sammanfatta din erfarenhet av produkten, så kan både vi och besökare på hemsidan ta del av omdömet. Det ger oss ett kompletterande perspektiv, medan kunder får en tydlig bild av produkten du redan köpt.

Registrera din produkt och ta del av förmåner

Vill du få exklusiva erbjudanden i vår webbshop och samtidigt bli en del av vår kundklubb? Då gör du rätt i att registrera din nya produkt. Det ger dig bland annat möjlighet att överblicka alla produkter du registrerat tidigare, vilket gör det enkelt att hitta rätt reservdelar.

Produktregistrering ger dig extra allt

Efter registreringen kan du ta del av kampanjer kopplade till din nya produkt. Du får även tillgång till medlemsförmåner.

  • Boka reparatör online
  • Ladda ner tillhörande dokument
  • Kolla status på din garanti
  • Få snabb hjälp av kundservice
  • Köp reservdelar och tillbehör

Retur och köpvillkor

Du som handlar i vår webbshop kan ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit produkten, förutsatt att den är oanvänd och i sin originalförpackning. Givetvis gäller även grundregeln om 14 dagars ångerrätt precis som vanligt. Läs mer om reklamationer här på hemsidan eller i köpvillkoren som skickas via e-post ihop med din orderbekräftelse.

  • Retur av vitvara – upphämtning av AEG
    Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Då hämtar vi din produkt och ansvarar för transport.

  • Retur av paket som skickas med posten
    Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Vi skapar därefter en returetikett som vi skickar till din mejl och du skriver ut – eller så kan du få den hemskickad direkt till dig

Kontakta oss

Produktmanualer och svar på vanliga frågor hittar du under vår Support-sektion på hemsidan.

Det går bra att chatta med oss direkt på hemsidan eller på Facebook, alternativt ringa kundservice på 0771–76 76 76. Om du inte kan kontakta kundservice under ordinarie öppettider går det givetvis utmärkt att skicka ett mejl, eller ett direktmeddelande på Facebook, så återkommer vi så snart som möjligt.