Efter ditt köp – allt du behöver veta
Tack för att du är kund hos AEG
Vi vill att du ska bli nöjd med varje köp du gör hos oss. Därför har vi samlat information som är bra att veta efter ditt inköp. Allt för att du ska ha tillgång till matnyttiga upplysningar och känna dig trygg efter att ha tryckt på köpknappen.
Läs om hur du kontaktar support, registrerar en produkt eller skriver en recension. Våra köpvillkor finns längre ner på sidan, tillsammans med instruktioner för dig som behöver lämna tillbaka en produkt, självklart med fri retur. Vårt mål är alltid att erbjuda 100 procent kvalitet hela vägen.
-
1Produktmanualer
Här hittar du manualer och instruktioner till din nya produkt.
-
2Reservdelar och tillbehör
Skaffa originaldelar som är utformade för produkten du köpt.
-
3Vanliga frågor
Svar på de vanligaste funderingarna kring köp, leverans och retur.
Recensera produkt
Har du nyligen handlat hos AEG? Då skulle vi bli glada om du ville ge oss feedback. Din åsikt betyder mycket för oss – du kan dessutom hjälpa andra kunder att fatta bra och välinformerade beslut.
Därför ber vi dig att skriva en kort recension. Sammanfatta din erfarenhet av produkten, så kan både vi och besökare på hemsidan ta del av omdömet. Det ger oss ett kompletterande perspektiv, medan kunder får en tydlig bild av produkten du redan köpt.
Registrera din produkt och ta del av förmåner
Vill du få exklusiva erbjudanden i vår webbshop och samtidigt bli en del av vår kundklubb? Då gör du rätt i att registrera din nya produkt. Det ger dig bland annat möjlighet att överblicka alla produkter du registrerat tidigare, vilket gör det enkelt att hitta rätt reservdelar.
Produktregistrering ger dig extra allt
Efter registreringen kan du ta del av kampanjer kopplade till din nya produkt. Du får även tillgång till medlemsförmåner.
- Boka reparatör online
- Ladda ner tillhörande dokument
- Kolla status på din garanti
- Få snabb hjälp av kundservice
- Köp reservdelar och tillbehör
Retur och köpvillkor
Du som handlar i vår webbshop kan ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit produkten, förutsatt att den är oanvänd och i sin originalförpackning. Givetvis gäller även grundregeln om 14 dagars ångerrätt precis som vanligt. Läs mer om reklamationer här på hemsidan eller i köpvillkoren som skickas via e-post ihop med din orderbekräftelse.
- Retur av vitvara – upphämtning av AEG
Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Då hämtar vi din produkt och ansvarar för transport. - Retur av paket som skickas med posten
Vill du ha hjälp med din retur kontaktar du oss via mejl; info.webshop@electrolux.com, chatt eller telefon; 0771-76 76 76. Vi skapar därefter en returetikett som vi skickar till din mejl och du skriver ut – eller så kan du få den hemskickad direkt till dig
Kontakta oss
Produktmanualer och svar på vanliga frågor hittar du under vår Support-sektion på hemsidan.
Det går bra att chatta med oss direkt på hemsidan eller på Facebook, alternativt ringa kundservice på 0771–76 76 76. Om du inte kan kontakta kundservice under ordinarie öppettider går det givetvis utmärkt att skicka ett mejl, eller ett direktmeddelande på Facebook, så återkommer vi så snart som möjligt.